Steeds meer gemeentezaken regelt u online
Het doorgeven van een verhuizing, aangifte doen van een geboorte en het aanvragen van een rijbewijs. Het zijn slechts enkele voorbeelden van zaken die tegenwoordig gemakkelijk online geregeld kunnen worden. Dit bespaart de inwoner tijd, want u hoeft er niet meer voor naar het gemeentehuis.
Verbetering van digitale dienstverlening
Team Burgerzaken van de gemeente Wierden heeft het afgelopen jaar hard gewerkt aan het verbeteren van de digitale dienstverlening. Steeds meer zaken regelt u daardoor online. Daarvoor heeft u wel een DigiD nodig. Hoe dat werkt leest u op de website van Rijksoverheid.
Bent u niet zo online vaardig? Het blijft natuurlijk altijd mogelijk om aanvragen op het gemeentehuis te doen. Daarvoor maakt u gemakkelijk een afspraak via mijn afspraak maken of door te bellen naar 0546 – 58 08 00.
De onderstaande zaken zijn digitaal te regelen:
• Afschrift Burgerlijke stand
• Bewijs van in leven zijn
• Geboorte aangifte
• Huwelijk, vooraankondiging
• ID-kaart aanvraag
• Omzetting geregistreerd partnerschap
• Partnerschap, vooraankondiging
• Paspoort aanvraag
• Rijbewijs aanvraag
• Uittreksel BRP
• Verhuizing
• Verhuizing naar het buitenland
• Verklaring Omtrent Gedrag
• Vermissing reisdocument
• Wijziging naamgebruik