Uittreksel uit BRP
Wilt u een uittreksel persoonsgegevens BRP aanvragen?
Dit kan gemakkelijk online via onderstaande button. Hiervoor heeft u uw DigiD nodig. Betalen kan via iDeal. Wij sturen het uittreksel dan binnen 3 werkdagen naar u op.
Voor notaris/advocaat
Ook de notaris of advocaat kan een uittreksel gemakkelijk online aanvragen. Hiervoor heeft u eHerkenning nodig. Betalen kan via iDeal. Wij sturen het uittreksel dan binnen 3 werkdagen naar u op.
Wat is het?
In de Basisregistratie Personen (BRP) staan gegevens van iedereen die in Nederland woont of heeft gewoond.
In het uittreksel staan in ieder geval uw:
- naam
- adres
- woonplaats
- geboortedatum
Wat moet ik doen?
Lukt het niet om uw uittreksel online aan te vragen? Maak dan een afspraak met loket Burgerzaken. Dit kan via onderstaande button.
U neemt het volgende mee naar uw afspraak:
- identiteitsbewijs
- pinpas of contant geld
- als u een uittreksel aanvraagt voor uw pensioenfonds: brief waarin staat dat u het uittreksel nodig heeft
Heeft u iemand gemachtigd om het uittreksel voor u aan te vragen? Dan neemt hij of zij het volgende mee:
- uw machtigingsbrief (zie 'Documenten')
- kopie van uw geldige identiteitsbewijs
- zijn of haar eigen identiteitsbewijs
- als u een uittreksel aanvraagt voor uw pensioenfonds: brief waarin staat dat u het uittreksel nodig heeft
Wat kost het?
Prijs uittreksel BRP: € 9,30
Hoelang duurt het?
- Vraagt u uw uittreksel online of schriftelijk aan? Dan stuurt de gemeente het per post naar u toe.
- Vraagt u uw uittreksel persoonlijk aan bij het gemeenteloket? Dan krijgt u het direct mee. Dit geldt ook als u iemand machtigt.