Briefadres aanvragen
Wat is het?
Als u geen vast woonadres in Nederland hebt, kunt u zich tijdelijk inschrijven op het adres van iemand anders of van een instelling. Dit heet een briefadres. Zo blijft u bereikbaar voor officiële instanties. Op dit adres ontvangt u dan voortaan uw post. U vraagt dit briefadres aan bij de gemeente waar het briefadres zich bevindt. De hoofdbewoner van het opgegeven briefadres moet hiervoor schriftelijk toestemming geven.
Wat moet ik doen?
- U vraagt een briefadres aan bij de gemeente waar het briefadres zich bevindt. In Wierden kan dit door het aanvraagformulier onder het kopje 'Documenten' in te vullen.
- Vul het aanvraagformulier volledig in. De hoofdbewoner van het briefadres moet op het aanvraagformulier toestemming geven.
- Beide personen, de aanvrager en de hoofdbewoner van het briefadres, ondertekenen het formulier.
- Van beide personen, de aanvrager en de hoofdbewoner van het briefadres, moet een kopie van het legitimatiebewijs worden bijgevoegd.
- U verstuurd het formulier inclusief bijlagen naar: Gemeente Wierden, afdeling Burgerzaken, Antwoordnummer 17, 7620 VP Wierden.